dimecres, 18 de maig del 2011

5. Avaluació


Com un centre escolar més, l’activitat educativa de l’aula hospitalària deu portar a terme l’avaluació dels alumnes, però en moltes ocasions això no resulta fàcil donat que la majoria de nens ingressats son de curta o mitjana estància. No obstant, s’han d’establir uns criteris d’avaluació partint del treball diari de cadascun dels nens i tenint en compte els objectius específics fixats amb anterioritat.

Serà necessari, primerament, fer una avaluació inicial que consistirà en una primera recollida de dades que proporcioni la informació necessària per conèixer la situació de partida de cada nen. Per fer això, s’establirà una primera toma de contacte amb l’alumne i la seva família per exposar el funcionament de l’aula i les possibilitats que ofereix. En aquest moment, aprofitem per recollir dades que ens permetin fer una valoració inicial de l’alumne (nivell educatiu, centre de procedència, estat físic i psíquic, expectatives de la família i del nen amb respecte a l’escola, etc.). En cas que l’estància del nen sigui prolongada s’establirà també un primer contacte amb el professor- tutor de l’escola del nen per donar les pautes a seguir i així orientar al docent de l’aula hospitalària. Això li ajudarà al docent a seleccionar el tipus de tasques a realitzar.

Es realitzarà durant la estància del nen a l’hospital una avaluació del procés d’aprenentatge que tindrà un caràcter continu i formatiu i es mantindrà informat al professor- tutor de l’escola d’origen del nen del procés que porta el seu alumne.

Per últim, es portarà a terme una avaluació final que s’emetrà per escrit quan es doni d’alta el nen. L’objectiu d’aquesta avaluació serà donar informació al professor – tutor sobre la programació seguida amb l’alumne durant la hospitalització i sobre les dades de caràcter qualitatiu que es considerin pertinents per situar correctament al tutor respecte al seu alumne. Aquest informe es realitzarà en el cas dels alumnes amb una permanència prolongada. No obstant,  en el cas d’aquests nens la docent de l’aula  estarà en permanent contacte amb el professor- tutor del centre d’origen per a que les activitats realitzades a l’aula siguis conegudes i avaluades en tot moment pel tutor. D’aquesta manera la volta del nen a l’escola, serà més tranquil·la i sense sorpreses desagradables.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada